Lite morgontankar

Det blev en tidig lunch eftersom jag någonstans i städningen glömde bort frukosten. Kände mig inte alls sugen på att fixa någon fantastisk gourmetlunch, så det blev helt enkelt tonfisk med machésallad & gurka. Lagom tråkigt, men snabbt. Jag väljer alltid tonfisk i olja, eftersom jag är övertygad om att fett är något man behöver, särskilt när man minskar på kolhydraterna!

Av ren medkänsla för mina klasskamrater som ska stå ut med mig under eftermiddagen valde jag bort vitlöken i tonfisken. Annars tycker jag det är ett bra sätt att sätta lite annan smak, om man nu tåler det. Att bara lägga till en klick creme fraishe till maten kan också förbättra upplevelsen totalt!





Under morgonen har jag haft tid att tänka lite & ämnet har framförallt varit godis & diet. Jag är själv en sån person som har svårt att hålla nere mitt sötsug, och ibland går det lite över styr. Jag vill vara tydlig med att anledningen till att jag försöker undvika godis & sämre mat är för att jag helt enkelt vill bli av med dåliga vanor, och inte för att gå ner i vikt.
Att äta godis måste vara en av dem absolut mest onödiga, dyra & värdelösa vanor vi lägger på oss. Jag kan själv komma på mig med att äta godis utan att ens vara sugen, utan bara för att jag kan. Jag tycker absolut inte att man ska sluta äta godis, men det kan vara värt att tänka efter en extra gång varför man gör det.

Det absolut mest vansinniga med svenskanas godisätande måste vara vårt "fredagsmys". Utan att ens känna ett sug efter godis går vi & köper det, bara för att det är just helg. För att inte tala om barnens "lördagsgodis", som måste vara något av det mest dumma man kan tänka sig.
Finns det något mer tillfälle än just på lördagskvällen som man behöver godis mindre? Ska man äta godis kan man väl iallafall ta vara på energin man får av det, för såvitt jag vet krävs det ingen extraenergi för att kolla film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0