Dushsquats!

Det hann bli lite mini-träning iallafall. Jag tar det såklart lugnt när jag är sjuk, men rumpan dör inte av lite extraträning!
Idag har jag hursomhelst finslipat mitt nya träningsschema. Har hittat nya övningar som jag inte provat innan, så det blir kul att köra igång igen såfort jag blivit frisk!



När jag ska göra ett träningsschema börjar jag främst med att tänka igenom vad jag vill få ut av min träning. Det allra viktigaste är att man har ett mål, & det gäller inte bara för träning.
Denhär taktiken använder jag mig av såfort jag känner att något inte riktigt blir som man tänkt sig i livet.

När jag väl kommit fram till vad jag vill uppnå så letar jag upp övningar & tips som hjälper mig att nå mina mål. Dethär är lätt, & inte minst roligt! Är man osäker på något så finns det hundratals människor som är beredda att hjälpa till.
Själva upplägget på min styrketräning har jag själv fått hjälp med (Henry, tacktack). Sedan har jag lagt till annat jag vill ha med, och letat upp roliga övningar.
Jag kör ungefär en muskelgrupp per dag, förutom magen som har fått två träningsdagar nu inför sommaren. ;)




Förutom de bestämda träningarna har jag även en liten grupp med övningar som jag ska göra nästan varje dag. Det är här rumpan kommer in, haha! Eftersom det inte finns allt för mycket att göra för rumpan på gymmet, så har jag  bestämt mig för att göra det hemma istället, eller var jag nu kan tänkas vara. Övningarna är lätta som går att göra var som helst (nästan)!  

Dessa övningarna är alltså så bra, att jag gör dem när jag har lite tid över. Tillexempel när jag är på väg in i dushen, eller borstar tänderna. Kollar man dessutom sig i spegeln samtidigt så blir det hela plötsligt lite roligare, haha!

Sammanfattning: Lägg upp ett mål & gör ett schema. Har du inte tid för att träna, hitta övningar du kan göra när du gör något annat!


Kommentarer
Postat av: Axel

Kan du inte lägga upp hela ditt träningsschema? Hade varit roligt att se.

2012-03-13 @ 11:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0