LCHF - såhär går det för mig.

Efter en liten slapp period tänkte jag nu komma tillbaka mer än någonsinn. Det blir LCHF & träning för hela slanten, hah.

Eftersom jag tidigare berättat att jag provat att äta enligt LCHF så är det inte mer än rätt att jag berättar vad jag upplevt också.
Främst måste jag påpeka hur mycket bättre min mage blivit otroligt mycket bättre. Jag har alltid haft väldens ballongmage när jag ätit & aldrig riktigt förstått varför. Har även haft perioder när jag inte kunnat äta alls för jag mått fruktansvärt illa efteråt & då hellre avstått.
När jag ätit LCHF - mycket proteiner, grönsaker & fett & minimalt med kolhydrater så har jag kunnat äta en stor portion & behållt en platt mage, ingen mer uppsvälld mage alltså!

Som bonus har jag även känt mig mer tonad & slimmad med tydligare muskler & fastare hud. Jag är riktigt nöjd med andra ord!

Min slutsats är att jag helt enkelt fortsätter på samma bana, men nu lite striktare. Jag kan absolut rekomendera det för er som kanske känner igen er med magen eller vill komma i en bra form inför sommaren.



Självklart tycker jag inte man ska totalt ända sin kost över en dag & hylla LCHF som en helig skrift, men det finns mycket som kan vara värt att tänka på.
Istället för att utesluta kolhydrater, minska dem. Vi behöver kolhydrater när vi ska utsätta kroppen för ansträningning, tillexempel träning. Men behöver vi verkligen den där extra portionen potatis på kvällen? Energin går inte åt & lagras istället i kroppen.

Jag brukar säga att det värsta sockret är inte det som finns i godis & läsk. Det värsta sockret är det vi stoppar i oss utan att vara medvetna om det. ¨

Gör det till en vana att kolla innehållsförteckningen på det du köper eller äter. Peronligen fick jag en smärre chock när jag såg sockermängden i vanliga frukostflingor, youghurt eller bröd.


Kommentarer
Postat av: Felicia

Intressant och kul, det känns som du har bra koll :)

2012-04-20 @ 10:23:29
URL: http://liljegrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0